You like to read?

SCOREN OP LINKeDIN?

Het platform Linkedin biedt tal van mogelijkheden om te scoren op hun kanaal:

Tekstadvertenties

Ken je ze? De advertenties die rechts of bovenaan je feed staan? Ze bestaan enkel en alleen uit tekst. Soms gebruikt de adverteerder wel eens een logo of een afbeelding in plaats van tekst. Het is de bedoeling om mensen te lokken naar de website/landingpagina van de adverteerder. Dit door de advertenties aanklikbaar te maken. Door de gerichte targeting mogelijkheden trek je met een bepaald budget de juiste leads aan voor jouw bedrijf. Weet wel dat deze enkel op desktop apparaten verschijnen.

Gesponsorde blabla

Een andere mogelijkheid is om bepaalde content van je bedrijf te gaan sponsoren / boosten. Bestaande uit tekst, afbeeldingen, video’s, … Dit alweer gekoppeld aan een website / landingspagina.

Hierin is er een onderscheid tussen ‘direct gesponsorde’ content en ‘gesponsorde content’. De direct gesponsorde content is enkel zichtbaar in de newsfeed van de gesponsorde doelgroep, terwijl bij de tweede optie deze content ook zichtbaar is op je eigen bedrijfsprofiel.

Gesponsorde InMails

Dit zijn eigenlijk privé-berichten. Deze privé-berichten kan men naar specifieke doelgroepen sturen. Het is een perfecte manier om potentiële klanten te bereiken met persoonlijke boodschappen. Het leuke van gesponsorde InMails, is dat het bericht pas verstuurd wordt als de gebruiker actief is. Hierdoor is de open rate van je bericht een stuk hoger.

Dynamische advertenties

Dynamische advertenties zijn gepersonaliseerd en voor elke gebruiker anders.
De advertenties worden altijd gepersonaliseerd op basis van hun profielfoto, naam en functietitel. Hierdoor kan je dynamische advertenties inzetten voor bepaalde bedrijven, vacatures of bepaalde content te laten verschijnen bij je doelgroep. 

Vacatures

Je kan LinkedIn ook gebruiken voor vacatures van je bedrijf. 
De vacature wordt getoond aan mogelijke kandidaten.

Remarketing

Net zoals bij Facebook is het ook bij LinkedIn mogelijk om aan retargeting te doen. Zo bereik je de bezoekers van je website opnieuw op LinkedIn. Om remarketing te kunnen toepassen moet je eerst een kleine ‘tag’ installeren. 

Deze tag houdt alle website bezoeken bij, op die manier kan je deze bezoekers opnieuw gaan bereiken met je advertenties.

Besluit

We kunnen dus stellen dat LinkedIn verschillende mogelijkhedenbiedt om te adverteren. 

Dankzij de verschillende advertentiemogelijkheden is het mogelijkom heel gericht de juiste mensen te bereiken.